Aankomende productie: 'De Nachtbloeiers'!

Toneelvereniging Pauze speelt op 16, 17 en 18 januari 2015 de voorstelling ‘De Nachtbloeiers’.

“De Nachtbloeiers” is een eigentijds toneelstuk, in 2012 door Iona Daniel geschreven als afstudeertekst voor de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Zij won hiermee de ITs Playwriting Award, een prijs voor de beste nieuwe Nederlandstalige toneeltekst. Het gaat over opgroeien, over wel of niet iets durven aan te gaan, over de angsten en de vreugdes die het leven voor ieder in petto heeft. “De Nachtbloeiers” is een stuk met drie verhaallijnen. Aan het einde van het verhaal komen de lijnen op een verrassende manier bij elkaar. Het is licht poëtisch, licht absurd ook, zonder over de top te gaan.

De hoogbejaarde Berit vertelt haar verhaal. Ze deelt haar leven op in periodes van 10 jaar, begint bij haar kindertijd en eindigt als ze oud is. We horen haar vreugdes, haar zorgen en angsten. Ze wil steeds hoger gaan, waardoor alles beneden haar minder erg wordt. Agnes en Louise zijn jong, zij willen niet wachten tot hen iets overkomt. Zij nemen het heft in eigen handen, bereiden een nachtelijk ritueel voor en markeren daarmee hun volwassenheid. Olaf en Halma liggen in bed, maar slapen niet. Olaf denkt dat de twee lijven iets met elkaar moeten, bij Halma lijkt er vooral veel in haar hoofd te gebeuren. Zij hebben zo hun eigen problemen. Intussen verkondigt de tv dat er een satelliet zal neerstorten, maar de nieuwslezer maakt daar iets anders van.

Regie:
Ineke van Doormaal

Locatie:
Middelburgs Minitheater

Speeldata:

• Vrijdag 16 januari (première) 20.00 uur;
  • Zaterdag 17 januari 20.00 uur;
  • Zondag 18 januari (matinee) 14.30 uur.

Entree:
9 euro per kaart, reserveer via info@toneelverenigingpauze.nl of 0631572257 en kaarten zijn vanaf een uur voor aanvang ook verkrijgbaar aan de kassa.

Download hier de flyer! (PDF)